Systemy mocowania ładunku

Mocowanie ładunku:

small logo

odciagi łacuchowe w systemach jedno i wieloczęściowychAkcesoria mocujące ładunek.

Do mocowania ładunku oferujemy różne akcesoria, które są szeroko stosowane w transporcie drogowym i kolejowym jako zabezpieczania w czasie transportu. Uniemożliwiają ewentualne zniszczenie i uszkodzenie ładunku. Dzięki ich zastosowaniu transport będzie bezpieczny i nie będzie powodował zagrozenia dla innych użytkowników na drodze publicznej.

odciagi łacuchowe w systemach jedno i wieloczęściowychOdciągi łańcuchowe zgodne z normą PN-EN 12195-3

Odciągi łacuchowe potocznie zwane napinaczami łańcuchowymi są szeroko stosowane w transporcie samochodowym i kolejowym do zabezpieczania ciężkich maszyn i elementów w czasie transportu.
 Zapewniają:
  - solidne i bezpieczne zamocowanie ładunku,
  - długi czas eksploatacji,
  - odporność na uszkodzenia, przecięcia, przetarcia i zgniecenia,
  - płynną regulacje długości.

System jednoczęściowy ZRS z certyfikatem

system jednoczęściowy z certyfikatem

Typ
Zdolność
mocowania LC
[kN]
Długość napinacza skręconego
[mm]
Długość napinacza wykręconego
[mm]
Zasieg napinania
[mm]
Nominalna siła napięcia STF
[daN]
Szerokość gardzieli haka g1
[mm]
Przybliżona waga
[kg/szt.]
ZRS 8-8
40
420
620
200
1000
27
10,0
ZRS 10-8
63
420
620
200
1575
31
14,0
ZRS 13-8
106
436
676
240
1590
39
22,4

Współczynnik bezpieczeństwa 2.
Odległość od dna haka do napinacza na życzenie może mieć inną wartość.

 

System wieloczęściowy

system wieloczęściowy

Typ
Zdolność
mocowania LC
[kN]
Długość napinacza skręconego
[mm]
Długość napinacza wykręconego
[mm]
Zasieg napinania
[mm]
Nominalna siła napięcia STF
[daN]
Szerokość gardzieli haka g1
[mm]
Przybliżona waga
[kg/szt.]
RLS 8+SW8
40
420
620
200
1000
27
9,5
RLS 10+SW10
63
420
620
200
1575
31
14,0
RLS 13+SW13
106
436
676
240
1590
39
22,0

Długość łańcucha na życzenie może mieć dowolną wartość.
 

Dobór systemu mocowania
Jest zależny od zastosowania, zgodnie z normą EN 12195-1. Kąty mocowania odciągów określamy zgodnie ze schematem:

Kąty mocowania odciągów

Mocowanie ładunków na samochodach ciężarowych:
mocowanie odciągów na samochodach ciężarowych

Typ łańcucha
Zdolność mocowania LC
[kN]
Dopuszczalna waga mocowanego ładunku przy użyciu 4 łańcuchów [kg]
α=10°÷45°
α=45°÷60°
ZRS 8-8
40
4800/11600
3400/10000
ZRS 10-8
63
7600/18200
5400/15700
ZRS 13-8
106
12100/29000
8600/25000

  Wartości w tabeli odpowiednio: nie uwzględniające/uwzględniajace tarcie poślizgowe z przyjętym współczynnikiem tarcia μ=0,3. Odpowiada to tarciu suchego drewna po płaszczyźnie stalowej. Kąt β powinien się zawierać pomiędzy 25°÷45°. W przypadku, gdy rzeczywiste kąty mocowania wykraczają poza podany zakres, konieczne jest zapewnienie bezpiecznego zamocowania poprzez zastosowanie: dodatkowych łańcuchów, mocniejszch łańcuchów, klinów zabezpieczających, mat antypoślizgowych.

Mocowanie pojazdów kołowych i gąsienicowych na naczepach niskopodwoziowych:
mocowanie odciągów na naczepach

Typ łańcucha
Zdolność mocowania LC
[kN]
Dopuszczalna waga mocowanego ładunku przy użyciu 4 łańcuchów [kg]
pojazd kołowy
pojazd gąsienicowy
ZRS 8-8
40
8700
12700
ZRS 10-8
63
13700
20000
ZRS 13-8
106
21700
31800

  Wartości w tabeli odpowiednio z przyjętym współczynnikiem tarcia μ=0,2 dla kół pojazdu mocowanego i μ=0,33 dla gąsienicy pojazdu mocowanego. Kąt β powinien się zawierać pomiędzy 20°÷45° a kąt α=10°÷45°. Transportowany pojazd ma włączony pierwszy lub wsteczny bieg oraz włączony jest hamulec postojowy. Właściwe użycie klinów może zwiekszyć dopuszczalną wagę mocowanego ładunku.

Mocowanie pojazdów kołowych i gąsienicowych na wagonach kolejowych :
mocowanie odciągów na wagonach kolejowych

Typ łańcucha
Zdolność mocowania LC
[kN]
Dopuszczalna waga mocowanego ładunku przy użyciu 4 łańcuchów [kg]
pojazd kołowy
pojazd gąsienicowy
ZRS 8-8
40
6500
8900
ZRS 10-8
63
10200
14000
ZRS 13-8
106
16300
22300

  Wartości w tabeli odpowiednio z przyjętym współczynnikiem tarcia μ=0,2 dla kół pojazdu mocowanego i μ=0,33 dla gąsienicy pojazdu mocowanego. Kąt β powinien się zawierać pomiędzy 20°÷45° a kąt α=10°÷45°. Transportowany pojazd ma włączony pierwszy lub wsteczny bieg oraz włączony jest hamulec postojowy. Właściwe użycie klinów może zwiekszyć dopuszczalną wagę mocowanego ładunku.

 

ściągacze ładunku - pasy transportoweTransportowe pasy ściągające zgodne z normą PN-EN 12195-2

Pasy mocujące służą do zabezpieczania przewożonego ładunku.
   Wykonane z taśmy poliestrowej o dowolnej długości, mało rozciagliwej (5%), odpornej na działanie smarów, olejów oraz kwasów. Współczynnik bezpieczeństwa elementów metalowych i połączeń jest równy 2 a dla taśmy jest równy 3 (2:1 dla kompletnego pasa). Stosowane są taśmy o szerokościach 25mm, 35mm i 50mm z róznymi możliwościami zakończenia. Pasy można używać tylko wtedy, gdy są nieuszkodzone oraz mają czytelną etykietę.

Transportowe pasy ściągające

jednoczęściowe
transportowe pasy mocujące jednoczęściowe
dwuczęściowe

transportowe pasy mocujące dwuczęściowe

 

Dopuszczalne obciążenie w poszczególnych przypadkach
Nazwa wyrobu
TPS 250
TPS 500 TPS 1000 TPS 2000 TPS 3000 TPS 4000 TPS 5000 TPS 10000 TPS 20000
LC [daN]
pas prosty
250
500
1000
1500
2000
2500
5000
10 000
pas 1-częściowy
250
500
1000
2000
3000
4000
5000
10 000
20 000
pas 2-czesciowy opasanie
500
1000
2000
3000
4000
5000
10 000
20 000
Szerokość taśmy [mm]
25
25
25
35
35
50
50
75
75

Zakończenie transportowych pasów ściągających
Szerokość taśmy [mm]
25; 35; 50; 75
35; 50
50
25; 35
75

Elementy zaczepowe

hak profilowany
hak typu U
hak karabinkowy skręcony
hak z zabezpieczeniem
hak z uchem kl.8
Hak profilowany
Hak typu U
Hak karabinkowy skręcony
Hak z zabezpieczeniem
Hak z uchem kl.8

 

Akcesoria do mocowania ładunku

Listwa kotwiczna
Listwa kotwiczna
Zastosowanie do doległości między burtami od 2,40m do 2,70m. Grubość burt aluminiowych od 8mm do 45mm. Szybki montaż umożliwia wygodny i szybki podział powierzchni ładunkowej.

Drążek rozporowy
drążek rozporowy
Wymagana odległość między burtami od 2,10m do 2,47m. Dzięki szybkiemu montażowi i braku konieczności posiadania punktów mocowania umożliwia wygodny i szybki podział powierzchni ładunkowej . Zastosowane w pionie i w poziomie wewnątrz pojazdów między sztywnymi powierzchniami.

Napinacz grzechotkowy z hakami skracającymi
Napinacz grzechotkowy RLS

Typ
Dopuszczalne obciążenie LC [daN]
Rozmiar łańcucha
Skok napinacza [mm]
Długość dźwigni [mm]
RLS 8-8
4 000
8-8
150
356
RLS 10-8
6 300
10-8
150
356
RLS 13-8
10 600
13-8
150
356

Materiał wykonania napinacza w klasie 8.

Napinacz śrubowy
Napinacz śrubowyrys napinacza

Typ
Dopuszczalne obciążenie WLL [kg]
Rozmiar łańcucha
L min. [mm]
L max. [mm]
d1 [mm]
waga [kg]
KSS 7
1 500
7-8
230
320
8
2,9
KSS 8
2 000
8-8
330
450
10
3,2
KSS 10
3 150
10-8
455
670
12
3,9
KSS 13
5 300
13-8
515
795
16
6,5

Materiał wykonania napinacza w klasie 8. Do mocowania i umieszczania ciężkich ładunków na samochodach i pociągach. Do podnoszenia dostępny również z dodatkowym łańcuchem zabezpieczającym.

Punkt mocujacy AOW
Punkt mocujący AOWwymiary punktu mocującego AOW

Typ
Dopuszczalne obciążenie WLL [kg]
E [mm]
D [mm]
F [mm]
B [mm]
A [mm]
L [mm]
waga [kg]
AOW 6
1 120
80
13
36
40
38
38
0,42
AOW 8
2 000
79
14
47
42
40
38
0,46
AOW 10
3 150
84
18
46
48
45
44
0,70
AOW 16
8 000
121
26
71
70
65
65
2,75
AOW 22
15 000
177,5
38,5
98
120
96
109
8,00

Materiał wykonania w klasie 8. Do przyspawania na częsciach maszyn lub ciężarówki. Idealny do podczepiania haków i mocowania. Może być obciążany we wszystkich kierunkach. Zwracać uwagę na spawy mocujące.

Punkt mocujacy AOR
Punkt mocujący AORwymiary punktu mocującego AOR

Typ
Dopuszczalne obciążenie WLL [kg]
E [mm]
D [mm]
F [mm]
B [mm]
A [mm]
M [mm]
G [mm]
L [mm]
waga [kg]
AOR 10
3 150
112
18
57
40
90
16
25
45
0,78
AOR 16
8 000
183
26
93
65
150
30
50
80
5,78
AOR 22
15 000
226
36
114
75
175
36
54
90
11,13

Materiał wykonania w klasie 8. Do przykręcania do częsci maszyn lub naczepy ciężarówki. Idealny do podczepiania haków i mocowania. Może być obciążany we wszystkich kierunkach. Wyposażony w gwint metryczny. Uwaga : element do którego będą montowane punkty, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie.

Punkt mocujacy LAT DSS
Punkt mocujący typu LAT DSSwymiary punktu mocującego LAT DSS

Typ
WLL [kg]
A [mm]
B [mm]
C [mm]
D [mm]
E [mm]
F [mm]
G [mm]
H [mm]
L [mm]
S [mm]
M [mm]
waga [kg]
DSS M36
10 000
61
31
70
171
73
145
29
104
54
14
36x4
5,08
DDS M42
12 500
61
31
70
171
73
145
29
104
63
14
42x4,5
5,30
DDS M48
20 000
79
38
90
205
91
176
33
125
68
19
48x5
10,50
DDS M56
25 000
79
38
90
205
91
176
33
125
78
19
56x5,5
11,00
DSS M64
32 100
72
38
94
205
91
176
33
125
90
19
64x6
11,50

Materiał wykonania w klasie 8. Zastosowanie do przykręcania do częsci maszyn lub naczepy ciężarówki a następnie ich podnoszenia lub mocowania. Obraca się o 360°, przechyla o 180°. Wyposażony w gwint metryczny. Może być obciążany w 100% nośności pod kątem i w poprzek osi śruby. Uwaga : element do którego będą zamontowane uchwyty, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie.

Punkt mocujacy LAT DSR
Punkt mocujący typu LAT DSRwymiary punktu mocującego LAT DSR

Typ
WLL [kg]
L1 [mm]
S1 [mm]
S2 [mm]
A [mm]
B [mm]
C [mm]
D [mm]
E [mm]
F [mm]
G [mm]
M [mm]
waga [kg]
DSR M8
300
14
8
16
33
30
30
32
26
14
53
8
0,32
DSR M10
600
17
8
16
33
30
30
32
26
14
53
10
0,32
DSR M12
1 000
21
8
16
33
30
30
32
26
14
53
12
0,33
DSR M14
1 000
23
8
20
45
42
45
48
38
17
76
14
0,83
DSR M16
1 600
27
8
20
45
42
45
48
38
17
76
16
0,85
DSR M18
1 600
27
8
20
45
42
45
48
38
17
76
18
0,86
DSR M20
2 500
30
8
20
45
42
45
48
38
17
76
20
0,86
DSR M22
2 500
33
14
24
63
55
60
72
52
25
107
22
2,44
DSR M24
4 000
36
14
24
63
55
60
72
52
25
107
24
2,45
DSR M30
6 300
45
14
24
63
55
60
72
52
25
107
30
2,66

Materiał wykonania w klasie 8. Zastosowanie do podnoszenia i mocowania elementów lub całych maszyn. Właściwości takie jak poprzedniego: obraca się o 360° i przechyla o 180°. Wyposażony w gwint metryczny. Może być obciążany w 100% nośności pod kątem i w poprzek osi śruby. Uwaga : element do którego będzie zamontowany punkt, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie.

Punkt mocujacy PLAW
Punkt mocujący typu PLAWwymiary punktu mocującego PLAW

Typ
WLL [kg]
a [mm]
b [mm]
c [mm]
d [mm]
e [mm]
f [mm]
g [mm]
h [mm]
k [mm]
l [mm]
m [mm]
n [mm]
M [mm]
SW [mm]
waga [kg]
PLAW 0,63
630
54
80,6
50
13
57,2
70
107,5
33
67
60,15
113,5
33
10
17
0,93
PLAW 1,5
1500
54
80,6
50
13
57,2
70
107,5
33
67
60,15
113,5
33
16
17
0,97
PLAW 2,5
2500
54
80,6
50
13
57,2
70
107,5
33
67
60,15
113,5
33
20
17
1

Materiał wykonania w klasie 8 o podwyższonej wytrzymałości. Do przykręcania do częsci maszyn lub naczepy ciężarówki. Obraca się i przechyla. Wyposażony w gwint metryczny. Element do którego będą montowany uchwyt, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie.

Tabela współczynników nośności punktów mocujacych w zależności od przyjętego shematu mocowania:

Sposób mocowania
mocawaniie za pomocą  jednego punktu podwieszenia
mocowanie za pomocą dwóch punktów podwiesienia
mocowanie za pomocą 2 punktów i zawiesia dwucięgnowego
mocowanie za pomocą 3 lub 4 punktów i zawiesia z taką ilością ciengien
Ilość cięgien
1
2
2
3 i 4
Kąt pochylenia cięgna
0°-45°
45°-60°
0°-45°
45°-60°
Współczynnik nośności
1
2
1,4
1
2,1
1,5

Obliczanie: jesli zastosujemy 1 punkt z nośnością 1t i wg. drugiego schematu podniesiemy element o masie 2 tony a za pomocą zawiesia 4-cięgnowego przy wartości kąta β w przedziale do 45° to podniesiemy materiał o masie 2,1 tony. Uwaga: elementy do których będą montowane punkty podwieszenia, powinny być sprawdzone pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Śruba byś wkręcona w 100% w trzpień.

 

napinacze pasoweLC - zdolność mocowania jest to najwyższa siła, dla której pas może zostać użyty przy mocowaniu w układzie prostym czyli od punktu do punktu jako odciąg, np. LC 5000 daN, to 10 000 daN przy opasaniu. Pas nie powinien być napinane do maksymalnej siły LC. Minimalna wielość napięcia osiągana przy pasach wynosi ok. 10%.
Należy pamiętać o tym by stosować tylko sprawne środki mocujące dobierając je zgodnie z danymi określonymi przez producenta na etykiecie. Pasów nie wolno wiązać ani napinać inaczej niż wskazuje producent. Przy czym należy uwzględnić gdzie znajduje się środek ciężkości, zabezpieczyć krawędzie. Zwrócic uwagę na uszkodzenia taśmy (przetarcia, pęknięcia), elementów mocujących i elementów napinających (rysy, pęknięcia rdza, wygięcia, sprawność mechanizmu). Środkami mocującymi są nie tylko pasy i dobrze jest łącznie stosować rózne ich typy np. belki, maty i pasy. zawsze lepiej jest ich użyc wiecej niż za mało.
Nie zaleca się stosowania środków mocujących starszych niż 5 lat gdyż z upływem czasu traca swoje parametry.
Pasów nie wolno stosować jeżeli występują: pęknięcia lub przetarcia włókien przekraczające 10% przekroju pasa, przecięcia trudne do oceny, przełamania, nacięcia lub karby, pęknięcia włókien, uszkodzenia szwów, deformacja na skutek ciepła, a także gdy brak jest etykiety pozwalającej na określenie parametrów.
Elementów napinajacych łączących nie wolno używać jeśli: są pękniete, uszkodzone na skutek korozji, są zarysowane.
Maty i podkładki nie moga byc stosowane w przypadku: gdy nastąpiło ich zdeformowanie, są podarte i poszarpane, zostały zabrudzone.
Haków i zaczepów nie wolno uzywać gdy: hak uległ rozgięciu o wiecej niż 5%, występują widoczne zniekształcenia części przenoszących siły, nastąpiło zdeformowanie części lub całego urzadzenia.

 

FIRMA | MAPA SERWISU | KONTAKT | ©2003 CONNECTOR Wszystkie Prawa Zastrzeżone

Żadna część tych stron: grafika, opisy i inne nie może być kopiowana i rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (elektroniczny lub inny), włącznie z fotokopiowaniem, nagrywaniem na nośniki magnetyczne, umieszczaniem w Internecie lub przy użyciu innych mediów bez zgody,