Do mocowania ładunku oferujemy różne akcesoria, które są szeroko stosowane w transporcie drogowym i kolejowym jako zabezpieczania w czasie transportu. Uniemożliwiają ewentualne zniszczenie i uszkodzenie ładunku. Dzięki ich zastosowaniu transport będzie bezpieczny i nie będzie powodował zagrozenia dla innych użytkowników na drodze publicznej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Odciągi łacuchowe potocznie zwane napinaczami łańcuchowymi są szeroko stosowane w transporcie samochodowym i kolejowym do zabezpieczania ciężkich maszyn i elementów w czasie transportu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
System jednoczęściowy ZRS z certyfikatem
Współczynnik bezpieczeństwa 2. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
System wieloczęściowy
Długość łańcucha na życzenie może mieć dowolną wartość. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dobór systemu mocowania Mocowanie ładunków na samochodach ciężarowych:
Wartości w tabeli odpowiednio: nie uwzględniające/uwzględniajace tarcie poślizgowe z przyjętym współczynnikiem tarcia μ=0,3. Odpowiada to tarciu suchego drewna po płaszczyźnie stalowej. Kąt β powinien się zawierać pomiędzy 25°÷45°. W przypadku, gdy rzeczywiste kąty mocowania wykraczają poza podany zakres, konieczne jest zapewnienie bezpiecznego zamocowania poprzez zastosowanie: dodatkowych łańcuchów, mocniejszch łańcuchów, klinów zabezpieczających, mat antypoślizgowych. Mocowanie pojazdów kołowych i gąsienicowych na naczepach niskopodwoziowych:
Wartości w tabeli odpowiednio z przyjętym współczynnikiem tarcia μ=0,2 dla kół pojazdu mocowanego i μ=0,33 dla gąsienicy pojazdu mocowanego. Kąt β powinien się zawierać pomiędzy 20°÷45° a kąt α=10°÷45°. Transportowany pojazd ma włączony pierwszy lub wsteczny bieg oraz włączony jest hamulec postojowy. Właściwe użycie klinów może zwiekszyć dopuszczalną wagę mocowanego ładunku. Mocowanie pojazdów kołowych i gąsienicowych na wagonach kolejowych :
Wartości w tabeli odpowiednio z przyjętym współczynnikiem tarcia μ=0,2 dla kół pojazdu mocowanego i μ=0,33 dla gąsienicy pojazdu mocowanego. Kąt β powinien się zawierać pomiędzy 20°÷45° a kąt α=10°÷45°. Transportowany pojazd ma włączony pierwszy lub wsteczny bieg oraz włączony jest hamulec postojowy. Właściwe użycie klinów może zwiekszyć dopuszczalną wagę mocowanego ładunku.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pasy mocujące służą do zabezpieczania przewożonego ładunku. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transportowe pasy ściągające jednoczęściowe
![]() dwuczęściowe
Dopuszczalne obciążenie w poszczególnych przypadkach
Zakończenie transportowych pasów ściągających
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akcesoria do mocowania ładunku Listwa kotwiczna Drążek rozporowy Napinacz grzechotkowy z hakami skracającymi
Materiał wykonania napinacza w klasie 8. Napinacz śrubowy
Materiał wykonania napinacza w klasie 8. Do mocowania i umieszczania ciężkich ładunków na samochodach i pociągach. Do podnoszenia dostępny również z dodatkowym łańcuchem zabezpieczającym. Punkt mocujacy AOW
Materiał wykonania w klasie 8. Do przyspawania na częsciach maszyn lub ciężarówki. Idealny do podczepiania haków i mocowania. Może być obciążany we wszystkich kierunkach. Zwracać uwagę na spawy mocujące. Punkt mocujacy AOR
Materiał wykonania w klasie 8. Do przykręcania do częsci maszyn lub naczepy ciężarówki. Idealny do podczepiania haków i mocowania. Może być obciążany we wszystkich kierunkach. Wyposażony w gwint metryczny. Uwaga : element do którego będą montowane punkty, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Punkt mocujacy LAT DSS
Materiał wykonania w klasie 8. Zastosowanie do przykręcania do częsci maszyn lub naczepy ciężarówki a następnie ich podnoszenia lub mocowania. Obraca się o 360°, przechyla o 180°. Wyposażony w gwint metryczny. Może być obciążany w 100% nośności pod kątem i w poprzek osi śruby. Uwaga : element do którego będą zamontowane uchwyty, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Punkt mocujacy LAT DSR
Materiał wykonania w klasie 8. Zastosowanie do podnoszenia i mocowania elementów lub całych maszyn. Właściwości takie jak poprzedniego: obraca się o 360° i przechyla o 180°. Wyposażony w gwint metryczny. Może być obciążany w 100% nośności pod kątem i w poprzek osi śruby. Uwaga : element do którego będzie zamontowany punkt, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Punkt mocujacy PLAW
Materiał wykonania w klasie 8 o podwyższonej wytrzymałości. Do przykręcania do częsci maszyn lub naczepy ciężarówki. Obraca się i przechyla. Wyposażony w gwint metryczny. Element do którego będą montowany uchwyt, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Tabela współczynników nośności punktów mocujacych w zależności od przyjętego shematu mocowania:
Obliczanie: jesli zastosujemy 1 punkt z nośnością 1t i wg. drugiego schematu podniesiemy element o masie 2 tony a za pomocą zawiesia 4-cięgnowego przy wartości kąta β w przedziale do 45° to podniesiemy materiał o masie 2,1 tony. Uwaga: elementy do których będą montowane punkty podwieszenia, powinny być sprawdzone pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Śruba byś wkręcona w 100% w trzpień.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|